خرید ضایعات مقوا

خریدار ضایعات مقوا

ضایعات کارتن یکی از پرسودترین مشاغل مرتبط با بازیافت است. ارزش کارتن ها و مقواهای ضایعاتی به اندازه ای شده است که به آن زباله طلا شده می گویند! حتی ضایعات کارتن در ایران به کشورهای دیگر نیز صادر می شود. البته صادرات این محصول باعث شده است که در برخی موارد نیاز داخل کشور تأمین نشود. در این مقاله قصد داریم به خرید و فروش ضایعات کارتن و اطلاعات مرتبط با آن بپردازیم.
ضایعات کارتن چیست؟
کارتن و مقوا یکی از کم هزینه ترین و مقاوم ترین محصولات برای بسته بندی محصولات مختلف هستند. به همین دلیل در صنایع گوناگون کاربرد دارند. اما بعد از استفاده از محصول موجود در آنها، معمولا کارتن ها بلااستفاده واقع می شوند. در گذشته کارتن ضایعاتی نیز مانند کاغذهای باطله بازیافت می شد. اما امروزه با افزایش قیمت مواد اولیه تولید کارتن و مقوا، ضایعات این محصول از کاغذ جدا شده است.
در برخی موارد کارخانه های مختلف بسته بندی های سالم محصولاتشان را از مراکز توزیع پس می گیرند تا دوباره از آن استفاده کنند. به عنوان مثال برخی از برندهای لوازم خانگی کره ای، به شرطی محصولات خود را می فروشند که واردکنندگان کارتن های آنها را باز پس دهند. این موضوع نشان می دهد که مقوای ضایعاتی، در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چه محصولاتی از ضایعات مقوا تولید می شود؟

ضایعات کارتن دوباره برای تولید بسته بندی های جدید به کار می رود. همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت کارتن کمیاب و گران شده است. از طرف دیگر تولید کارتن با مواد اولیه نو، آسیب بسیاری به محیط زیست وارد می کند. ایران برای تأمین نیاز تمام کارخانه های کشور درخت ندارد! بنابراین کارتن ضایعاتی بعد از بازیافت به بسته بندی جدید برای محصول تبدیل می شود. در بسیاری از موارد کارتن ها هنگام جابجایی بار آسیب می بینند. با بازیافت آنها می توان دوباره از آنها استفاده کرد.
تجارت کارتن به اندازه ای گسترده شده است که حتی از بازیافت کاغذهای باطله نیز بخش های مختلف کارتن تولید می شود. نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که مقوا و کاغذ را بیش از هفت بار نمی توان بازیافت کرد. بعد از این دفعات، از ضایعات کارتن به عنوان سوخت کارخانه های کاغذسازی استفاده می شود.

هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.